Výroba a distribúcia mäsa: Štyri zásady úspechu

3. MÁJA 2023

Chov-kurciat-v-prisnych-podmienkach-hyza

Aj vám chutí kuracie mäso? Spoločnosť HYZA je dlhodobo jeho top výrobcom a spracovateľom na Slovensku. Takáto pozícia nepadá len tak z neba, treba si ju zaslúžiť. Čo všetko treba spraviť pre to, aby sa značka dostala až na samý vrchol? Pozrime sa na najdôležitejšie zásady, ktoré treba dodržať, aby sa úspech dostavil.

I. pilier
Výroba: detaily tvoria celok

Celý náš príbeh začína kuraťom. Farmy, na ktorých sa chovajú kuriatka pre naše potreby, sú počas celého procesu ich rastu kontrolované, aby im boli zabezpečené čo najoptimálnejšie podmienky chovu. Prevoz a manipuláciu kuriatok realizujeme v našej réžii dopravnými prostriedkami, ktoré sú špeciálne upravené na tento typ prepravy,” vysvetľuje Ing. Blažej Bodnár, výrobný riaditeľ spoločnosti HYZA. Načo sú tieto špeciálne úpravy dobré? “Cieľom je, aby počas transportu a manipulácii so zvieratami dochádzalo k minimalizácii stresových situácií, ktoré sa následne negatívne odrazia na kvalite mäsa“.
Toto je však iba jeden z mnohých detailov, na ktoré počas procesu výroby a spracovania treba dávať pozor. Pozrime sa na ďalšie kritériá: Počas samotného spracovania hydiny každé jedno zviera prehliadajú veterinári a aj celý výrobný proces je pod drobnohľadom stáleho veterinárneho dozoru.
Ďalším dôležitým detailom je pôvod hydinového mäsa, ktoré sa v HYZE spracúva.
Naše kurčatá sú na farmách vyprodukované za prísnych veterinárnych podmienok, kontrol, a vďaka umu ľudí, ktorí na farmách pracujú a o hydinu sa starajú. Prečo by sme ich teda mali dovážať zo zahraničia, keď si ich môžeme vyprodukovať lokálne, u nás? Veď o dovezenom mäse nič nevieme! ” pýta sa Ing. Jiří Šavrda, výkonný riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti HYZA a.s.
Krédom spoločnosti je dlhodobé investovanie do nových technológií, aby – ako líder na trhu – HYZA zvyšovala latku kvality stále vyššie a zákazníci si tak mohli kúpiť chutné a bezpečné kuracie mäso – to naše. Rovnako však spoločnosť investuje aj do svojich zamestnancov a snaží sa pripraviť im čo najlepšie pracovné podmienky. Samozrejmosťou sú aj rôzne benefity a školenia. Len takto môže HYZA od nich očakávať čo najlepšie odvedenú prácu.

II. pilier
Distribúcia: kuracie mäso na ceste k zákazníkom

Bez kvalitnej distribúcie sa neobídu ani menšie značky, líder na trhu by bez zabezpečenej distribúcie rýchlo vzďaľoval od zákazníkov a to nejde. Preto aj tu existujú pravidlá, ktoré musí úspešná spoločnosť dodržať. “Pri manipulácii s výrobkom, aj pri samotnej distribúcii je veľmi dôležité, aby sme teplotu produktu monitorovali a udržiavali v optimálnom rozpätí 0-4°C. Samozrejme veľký dôraz treba dať aj na prepravný priestor, aby bol aj po hygienickej stránke vyhovujúci,” objasňuje výrobný riaditeľ.
Celý proces distribúcie začína už na skladoch. Pracovníci starostlivo pripravujú tovar podľa jednotlivých objednávok a po vyexpedovaní je potrebné výrobky prepraviť našim zákazníkom.

Bez kvalitnej distribúcie kuracieho mäsa to nejde

Po zabezpečení všetkých potrebných krokov môžu šoféri vyštartovať rovno do predajní, aby mohli zákazníci svoje obľúbené produkty nájsť na pultoch predajní každučký deň. Nákladné autá sú pred naložením tovaru vychladené na požadovanú teplotu, ktorú kontrolujú tzv. kvalitári. Distribučné vozidlá sú vybavené modernými chladiacimi technológiami, ktoré si hravo poradia so zabezpečením optimálnej teploty počas celého procesu distribúcie, až kým je kuracie mäso doručené zákazníkovi.

III. pilier
Inovácie: novinky tvoria a prinášajú lídri

Pri príprave nových výrobkov sledujeme trendy v stravovaní a v stravovacích návykoch našich zákazníkov. Hydinové mäso a výrobky z neho patria dlhodobo z hľadiska nutričných vlastnosti k najviac vyhľadávaným na slovenskom trhu,” hovorí Ing. Blažej Bodnár o procese výberu prinášaných noviniek. “Snažíme sa v rámci Slovenska a aj zahraničia navštevovať potravinárske výstavy a semináre, kde čerpáme inšpiráciu na prípravu týchto noviniek.”
Okrem toho v HYZE pravidelne monitorujú obchodné prevádzky domácich aj zahraničných reťazcov. Analýzou zisťujú, čím by ešte vedeli osloviť zákazníka a posunúť sa tak o krôčik ďalej. Čo však robiť s výsledkami takýchto prieskumov? “U nás v HYZE sa pravidelne stretávame na zasadnutiach inovačnej komisie, ktorej členmi sú zástupcovia marketingu, obchodu, útvaru riadenia kvality a výroby. Z každej strany analyzujeme návrhy na nové výrobky,” vysvetľuje výrobný riaditeľ. Ak sa komisia zhodne, že výrobok má potenciál, vyrobia prvé vzorky, ktoré degustujú – zatiaľ len interne. Ak nový výrobok prejde všetkými potrebnými procesmi, je pripravený pre obchodný úsek na prezentáciu u zákazníkov. “Sme na svoje výrobky právom hrdí a sú neodmysliteľnou súčasťou našich jedálnych lístkov,” s hrdosťou dodáva p. Bodnár. “Prečo si myslíme, že naše mäsové výrobky sú iné a tie najlepšie? Keď viete, čo použijete za mäso, v akej kvalite a z čoho vznikne, nemôže vás nič prekvapiť. Naše heslo je preto jednoduché: Vyrábaj z toho, čo poznáš a môžeš ovplyvniť – v tomto prípade našu produkciu. Kontrolujeme celý reťazec výkrmu, spracovania, ako aj miešanie mäsových výrobkov.

Pod značkou HYZA nájdete nielen kvalitné a bezpečné kuracie mäso. Spoločnosť pravidelne prináša novinky, ktorými reaguje na moderné trendy v stravovaní a niekoľko najnovších produktov reflektuje nedostatok času na strane zákazníka: Napríklad Pečenú domácu sekanú nemusíte variť, ani piecť, stačí ju len zohriať – a vychutnať.

Výroba a distribúcia kuracieho mäsa - sekaná

IV. pilier
Ciele: odvážne, ale uskutočniteľné

Spoločnosť HYZA prináša na trh celú škálu mäsa a mäsových výrobkov, ktoré sú čerstvé, kvalitné, s jasným pôvodom a  bezpečné. Zároveň – samozrejme – aj veľmi chutné a zdravé. HYZA je top spracovateľom a výrobcom kuracieho mäsa na Slovensku. “Za týmto všetkým je treba vidieť náročnú a poctivú prácu všetkých našich zamestnancov. Sme na ňu hrdí a veľmi si ju vážime,” hovorí p. Bodnár o spoločnosti, ktorá v budúcom roku oslávi 75. výročie založenia hydinárskej tradície v Topoľčanoch. “Sme držiteľmi certifikátu  IFS – najvyšší štandard. Je to pre nás veľkým záväzkom nielen voči zákazníkom, ale i vo vnútri firmy. Práve toto sú momenty, kedy sa ukazuje, že dlhodobá a usilovná práca naprieč firmou má zmysel.  Spoločnosti HYZA má smelé plány o tom, v akej forme chcú kuracie mäso produkovať aj naďalej, konečné slovo však má niekto iný.
O tom, čo sa bude diať na slovenskom trhu, rozhodne zákazník. My chceme úprimne ponúkať istotu značky HYZA. Chceme, aby si zákazník mohol opakovane na pultoch predajní nájsť kvalitné produkty od domácich farmárov a producentov,” hovorí výkonný riaditeľ Ing. Jiří Šavrda a pridáva výzvu: “Pre dobré, kvalitné a bezpečné potraviny nemusíte cestovať, vlastne ani potraviny nemusia cestovať po celom svete krížom krážom, tie si môžete zakúpiť u nás na Slovensku od overených výrobcov, ku ktorým sa právom radí aj topoľčianska HYZA, výrobca z dobrej adresy.”

Zdieľajte so známymi